onsdag 5. mars 2014

De Siste Seks

"De siste seks" av Pittacus LoreTittel: De Siste Seks
Forfatter: Pittacus Lore
Originaltittel: The Power of Six
Serie: Arven fra Lorien/Lorien Legacies#2
Sider: 396
Sjanger: Sci- Fic
Terningkast: #5

Jeg har sett ham på nyhetene. Fulgt med på historiene om hva som hendte i Ohio. John Smith - der ute, på rømmen. For verden er han en gåte. For meg er han bare en av oss Det var ni av oss. Noen ganger lurer jeg på om tiden har forandret oss. Om vi fortsatt tror på det vi ble sendt hit for å gjøre. Hvordan skal jeg kunne mene noe om det? Det er bare seks av oss igjen. Vi gjemmer oss, prøver å gli ubemerket inn, unngår å ha noe med hverandre å gjøre men kreftene våre utvikler seg. Snart har vi det vi trenger for å kunne sloss. Er John Nummer Fire, og er det at han dukket opp det tegnet jeg har gått og ventet på? De tok Nummer En I Malaysia. Nummer To i England. Og Nummer Tre i Kenya. De prøvde å ta Nummer Fire i Ohio, men mislyktes. Jeg er Nummer Sju. En av de seks som fortsatt er i live. Og jeg er klar til å sloss.

Dette er den andre boken i serien "Arven fra Lorien".
Jeg liker denne boka veldig godt, men jeg kjente litt forskjell i språket fra den første til denne. Det var litt mer skildringer i denne boka, men jeg tror det er mest på grunn av Marina.

Denne boka har to forskjellige synsvinkler; Marina og John. Marina bor i Spania med Cêpanen sin, Adelina, som har gitt opp oppdraget til Gordene. Adelina har gått over til kristen tro, og har ikke lyst til å hjelpe Marina med å utvikle kreftene hennes. Hun vil faktisk ikke hjelpe henne med noen ting.
Marina har ikke så mange venner på barnehjemmet, som de bor på. Barnehjemmet er drevet av nonner. Det er grunnen til at Adelina skiftet tro. En dag så kommer det en nye jente på barnehjemmet, som heter Ella. Ella og Marina blir venninner, og opplever masse forskjellig sammen.

Jeg liker denne boka kjempegodt fordi den sier litt mer om alle arvekreftene! Det dukker opp flere og flere og jeg synes absolutt alle er kule, noen mer enn andre.
Jeg synes fortsatt at de kan droppe litt romantikk,fordi de er på en måte i en krig. . .
Jeg anbefaler denne boka etter "Jeg er nummer fire".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar