torsdag 6. mars 2014

Drowned Wednesday av Garth Nix

Tittel: Drowned Wednesday
Forfatter: Garth Nix
Serie: The Keys to the Kingdom#3
Sider: 400
Sjanger: Fantasy
Terningkast: #5

"I can hear something," said Leaf. "Kind of like train. Arthur heard it too. A distant thunder that got louder and louder. "That's not a train! Grab hold of the bed!"

Jeg synes:
Dette er tredje boka i serien "The Keys to the Kingdom" av Garth Nix.
Jeg synes at Garth har funnet på et fantastisk univers, og alt er så rart, men det gir mening.
The House er midtpunktet i universet.
The Secondary Realms er alle de forskjellige planetene/galaksene.

Jeg synes at de forrige bøkene var kjempemorsomme og denne boka var ikke noen unntak. De er jo på sjøen mesteparten av boka, og jeg som "lider" av kvalme på sjøen ble litt kvalm da Arthur beskrev all turbulensen ombord.

Seven Days.
Seven Keys.
One Mysterious Book.
One Strange House Filled With Secrets


I denne boka blir Arthur Penhaligon bedt på lunsj med Lady Wednesday og blir hentet på sykehusrommet sitt. Sammen med Leaf, blir de sendt til The House. Tidlig på reisen blir de splittet og dette forårsaker mange problemer.

Jeg likte denne boka veldig godt fordi den hadde så mange gode karakterer. En av mine favoritter var Dr. Scamandros. Han er ganske mystisk, men han hjelper Arthur med problemene sine. Det var morsomt da han laget rotte-kostymene. Jeg liker også at han er en sorcerer/trollmann. Da han ble beskrevet, synes jeg det var kult med at huden hans har forskjellige bevegelige elementer.

I denne boka fikk jeg vite mye mer om The House, og det hjalp meg veldig fordi det er litt komplisert det universet Garth Nix har skapt. Alle skapningene og tingene som blir fortalt om er litt vanskelig og huske noen ganger, men man forstår mer og mer jo flere bøker i serien man leser. 
På slutten av boka, måtte jo Garth avslutte med en cliff-hanger. Nå vil jeg vite hva som skjer videre! Jeg skal dessverre ikke starte på Sir Thursday med en gang. . .

Bøkene finnes på norsk, men da heter de Mester Mandag, Grim Tirsdag, Forlist Onsdag & General Torsdag. Bare de bøkene er oversatt til norsk.

Bokanmeldelser av tidligere bøker:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar