onsdag 5. mars 2014

The Fall of Five

"The Fall of Five (Lorien Legacies, Book 4)" av Pittacus LoreTittel: The Fall of Five
Forfatter: Pittacus Lore
Serie: Lorien Legacies#4
Sider: 416
Sjanger: Sci- Fic
Terningkast: #6

The Garde are finally reunited, but do they have what it takes to win the war against the Mogadorians?

John Smith—Number Four—thought that things would change once the Garde found each other. They would stop running. They would fight the Mogadorians. And they would win, but he was wrong. The six of them are powerful, but they’re not strong enough yet to take on an entire army. To defeat their enemy, the Garde must master their Legacies and learn to work together as a team.

The Garde may have lost battles, but they will not lose this war.

Lorien will rise again.


Jeg synes:
Dette er fjerde boka i serien "The Lorien Legacies"- Pittacus Lore.
The Gard mangler bare et medlem igjen før de er samlet. Nummer Fem. Det som er hovedpoenget i denne boka er og finne Nummer Fem og å trene sammen for å bli vant til kreftene sine.
Jeg gledet meg kjempemye til å lese denne boka. Jeg elsket boka før jeg leste den. Jeg hadde jo veldig høye forventninger til denne boka, siden den forrige boka var kjempebra. Den skuffet ikke i det hele tatt! Selv om jeg leste denne på engelsk, og de forrige på norsk, er det akkurat det samme.
Jeg synes ideen i denne boka er veldig spennende. Trenings-delen synes jeg var mest spennende( sammen med slutten).

Jeg liker at ikke all fokus til John er på kjærlighetslivet sitt lenger. Det var irriterende i de forrige bøkene fordi da drev han og bablet i vei om hvem han likte best: Six eller Sarah.....Takk, John for at du tok en beslutning;)
I denne boka er det veldig mye bakgrunnsinformasjon om The Garde, ihvertfall om Ella(skal ikke spoile noe)...... Jeg synes veldig synd på Ella. Det hun må gå gjennom. Hun er den yngste, liksom! Hvorfor gjør Setrakus Ra det mot henne!
Nummer Fem! Jeg synes du var snill på starten! Jeg synes synd på deg for å være utenfor. Ikke nå lenger. At du gjør sånn med fri vilje! (Det er ikke sikkert om det var med fri vilje eller ikke da.....) Jeg kan ikke tilgi det du gjorde mot min favorittperson, Nummer Åtte.

Bortsett fra det, synes jeg Marina har blitt mye mer selvstendig. Hun har blitt mer selvsikker og selv om hun ser opp til Six, står hun opp for sine meninger. Da de skulle dra på oppdrag, for eksempel.
Jeg liker ikke Sam. Denne boka har fått meg til å like ham litt mer, men kan han ikke bare være litt mindre irriterende! Han har blitt den nye John, babler om Six hele tiden! Jeg likte best kapitlene der Marina og John var jeg-personen.

Dette er en favorittbok for meg!
Terningkast 6!

Bokanmeldelse av tidligere bøker:
De Siste Seks#2

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar