lørdag 12. april 2014

Lies av Michael Grant

"Lies A Gone Novel (Gone Novels)" av Michael GrantTittel: Lies
Forfatter: Michael Grant
Serie: Gone#3
Sider: 447
Sjanger: Dystopi
Terningkast: #5

Suddenly it's a world without adults and normal has crashed and burned.
When life as you know it ends at 15, everything changes.

It happens in one night: a girl who died now wlaks among the living; Zil an the Human Crew set fire to Perdido Beach, and amid the flames and smoke, Sam sees the figure of the boy he fears the most: Drake. But Drake is dead-or so they thought.


Perdido Beach burns and battles rage: Astrid against the Town Council; the Human Crew versus the mutants; and Sam against Drake, who is back from the dead and ready to finish where he and Sam left off. They say that death is a way to escape the FAYZ. But are the kids of Perdido Beach desperate enough to believe that death will set them free?


Jeg synes:
Først må jeg bare si at jeg elsker coveret på denne boka. Det har noe eget over seg. Alle bøkene ser så kule ut. Det er så enkelt, men likevel så kult. Lies synes jeg har det kuleste omslaget (jeg elsker blått.)

Man kommer rett inn i boka. Man skjønner alle problemene som foregår med en gang, eller i hvert fall de fleste.
Denne boka handler jo fortsatt om at de må prøve å få et organisert samfunn, men det er ikke alle som er villige til å gjøre sakene som skal til for at alle skal trives så godt som mulig. Noen gjør faktisk det motsatte. Mange begynner å bli "gale". Det har blitt for mye for de fleste. Det er så mye tragisk som skjer i The FAYZ. Hvordan  holder de ut?

Dette er en veldig sterk oppfølger på Gone-serien. Det er masse som foregår, og handlingen tar mange uventede vendinger. Det er noen ting som ikke akkurat sjokkerte meg, men jeg tenkte aldri tanken på at det kunne være sant. Du får lese boka hvis du vil forstå hva jeg snakker om;)

Jeg har hatt noen favoritt personer i løpet av denne boka. Den første er Penny. Det sto ikke så mye om personligheten hennes, men litt på slutten av boka fikk vi lite litt mer om henne, og det gjorde at jeg ikke likte henne så godt lenger. Grunnen til at jeg synes hun var kul var på grunn av kreftene hennes. Jeg liker henne fortsatt, da. Men fortsatt bare på grunn av kreftene hennes. . .

Akkurat nå, har jeg kommet skikkelig inn i "Gone verdenen". Det er så stilig å lese om. Selv om det kanskje er rene tortur å være der, dukker alltid tanken om at jeg har lyst til å være der opp i hodet. Jeg synes det hadde vært kult om jeg kunne hatt kreftene til Penny, og vært i The FAYZ. Selvfølgelig på den gode siden da. Men kanskje jeg skifter mening om å dra til The FAYZ når jeg først har vært der.

Jeg gleder meg til neste bok, Plague, men jeg skal ikke starte på den nå. En annen bok først;)

Bokanmeldelser av tidligere bøker:
Gone#1
Hunger#2

Bildet ble hentet her:
https://bokelskere.s3.amazonaws.com/4d6b5f7f9f43bc7f526c94807bafe8f0a9a7c0f3f1747e0682ea8975.jpeg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar