mandag 30. juni 2014

The Fault In Our Stars av John Green

"The fault in our stars" av John GreenTittel: The Fault In Our Stars
Forfatter: John Green
Sider: 313
Sjanger: Realistisk Fiksjon, Romanse
Terningkast: #5

Despite the tumor-shrinking medical miracle that has bought her a few years, Hazel has never been anything but terminal, her final chapter inscribed upon diagnosis. But when a gorgeous plot twist named Augustus Waters suddenly appears at Cancer Kid Support Group, Hazel's story is about to be completely rewritten.

Jeg synes:
Da har jeg endelig fått lest den verdensberømte ungdomsboka The Fault In Our Stars, og jeg må bare si at jeg skjønner hvorfor den er populær!

Boka handler om Hazel, en jente som har kreft og vet at hun kommer til å dø. Men i støttegruppen hennes møter hun Augustus Waters, som virker som en normal gutt fra starten, men han kommer til å endre livet hennes fullstendig.

Jeg elsker de forskjellige karakterene i boka, spesielt Hazel og Augustus. John Green har gjort dem så interessante at det er gøy å lese om livene deres, og at det aldri blir kjedelig.
Hazel har kreft, men hun synes ikke synd på seg selv akkurat. Hun har mange dype tanker og diskusjoner med seg selv og det var veldig morsomt å lese om. Spesielt da hun hadde en diskusjon om hvorfor egg alltid forbindes med frokost. Hun hadde den diskusjonen med foreldrene sine, og det var morsomt å lese om!

Augustus er ikke en vanlig gutt han heller. Han er veldig opptatt av metaforer og han har et veldig modent og stort ordforråd. Det samme har Hazel, og de pleier å ha veldig dype samtaler om masse rart. Det var så koselig å lese om hvordan de ble nærmere og nærmere hverandre:). Sitatet under var et av mine favorittøyeblikk i boka:)

"You don't even know me," I said. I grabbed the book from the center console. "How about I call you when I finish this?""But you don't even have my phone number," he said."I strongly suspect you wrote it in this book." He broke out into that goofy smile. "And you say we don't know each other.”


Det er så mange sitater jeg vil ha med i denne anmeldelsen, men jeg velger å bare ha med to. . . Her kommer et til!

“What a slut time is. She screws everybody.”


Nå skjønner dere sikkert hvorfor jeg elsker denne boka, og kommer absolutt til å lese resten av John Green's bøker. Han skriver på en måte som gjør historien interessant, smart, morsom og søt samtidig! Det er ikke mange som klarer det og jeg vil gjerne finne ut av om han har skrevet på den samme måten i de andre bøkene hans:)

Bildet ble hentet her:
https://bokelskere.s3.amazonaws.com/371b1d5e084e050aeb92ef37d5166ac4d716da0de4f4a9e1ab72cdc5.jpeg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar