søndag 29. juni 2014

The Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky

"The Perks of Being a Wallflower" av Stephen ChboskyTittel: The Perks of Being a Wallflower
Forfatter: Stephen Chbosky
Sider: 231
Sjanger: Relalistisk Fiksjon
Terningkast: #6

"I walk around the school hallways and look at the people. I look at the teachers and wonder why they're here. Not in a mean way. In a curious way. It's like looking at all the students and wondering who's had their heart broken that day... Or wondering who did the heart breaking and wondering why."

Charlie is a freshman. And while he's not the biggest geek in the school, he is by no means popular. Shy, introspective, intelligent beyond his years yet socially awkward, he is a wallflower, caught between trying to live his life and trying to run from it. Charlie is attempting to navigate his way through uncharted territory: the world of first dates and mixed tapes, family dramas and new freinds; the world of sex, drugs, and The Rocky Horror Picture Show, when all one requires is that perfect song on that perfect drive to feel infinite. But Charlie can't stay on the sideline forever. Standing on the fringes of life offers a unique perspective. But there comes a time to see what it looks like from the dance floor.


Jeg synes:
Sorry for sein anmeldelse. . . Igjen. . . Nå må jeg slutte med det!
Men det betyr ikke at jeg ikke likte boka. Jeg elsker den!

Boka handler om Charlie, en gutt som skal starte på videregående. Han er er ikke som alle andre, han er en Wallflower. Han holder seg mest for seg selv, og denne boka handler jo om ham.
Det er litt vanskelig å forklare hva denne boka handler om, men man trenger ikke å vite så mye heller da:)

Noen Nytt:
Gjennom hele boka får vi høre historien gjennom brev! Det er en ny vri;) Jeg synes det var kult og interessant å se at det faktisk funket. Jeg må innrømme at jeg var veldig skeptisk på begynnelsen, men det var en kul idé. 

Jeg pleier vanligvis ikke å lese så mye realistisk fiksjon, men det burde jeg starte med! 
Man kan kjenne seg igjen i hovedpersonene og i problemene deres, og det er sånn man tiltrekker oppmerksomheten til leseren.
Jeg likte også veldig godt persongalleriet i boka og det var fint å lese om vennskapet mellom Sam, Charlie og Patrick. De er ikke akkurat den mest normale vennegjengen, men de passer så godt sammen.

Slutten passet bra, og jeg synes det var veldig trist at boka var slutt:( 
Boka føltes mye lengre enn bare 231 sider. Det er litt rart at Scbosky klarte å få med så mye. Jeg synes litt synd på Charlie på slutten av boka. . . Helt alene på skolen, igjen.

Bildet ble hentet her:
https://bokelskere.s3.amazonaws.com/21ff6aa76e9e16554e721db508b48c3b459a0697a99984b74c4e462a.jpeg

2 kommentarer:

  1. Denne har jeg så lyst til å lese! Jeg har sett filmen og elsket den men måten historien blir fortalt på der og hvordan den blir fortalt i boken er jo veldig forskjellig. Har hørt bra fra de fleste som har lest den så gøy at du også likte den.
    Jeg liker godt å lese realistisk litteratur og kommer ofte inn i perioder der jeg bare leser flere paranormal, fantasy eller realistisk bøker etter hverandre. haha

    SvarSlett
    Svar
    1. Du burde virkelig lese den, den er fantastisk:)
      Jeg pleier også å ha perioder der jeg bare leser dystopi, og så plutselig leser jeg bare fantasy:)

      Slett