torsdag 24. juli 2014

Lady Friday av Garth Nix

"Lady Friday (The Keys to the Kingdom)" av Garth NixTittel: Lady Friday
Forfatter: Garth Nix
Serie: The Keys to the Kingdom#5
Sider: 374
Sjanger: Fantasy
Terningkast: #5

"Only Arthur is allowed to enter the secret 
place of the Winged Servants of the Night. 
If the beast does not eat him, 
he will return safely."

Four of the seven Trustees have been defeated and their Keys taken, but for Arthur, the week is still getting worse. Now he must weigh up an offer from Lady Friday that is either a cunning trap for the Rightful Heir or a golden opportunity he must seize. The race is on, to find the secret of the Middle House!

Jeg synes:
Det er en stund siden jeg leste boka og her kommer endelig anmeldelsen! Jeg har vært på hyttetur så det har tatt litt tid å skrive alle anmeldelsene. I tillegg er det glovarmt ute, og jeg ville ikke sitte inne å skrive!

I de tidligere bøkene har man på en måte formet et mønster om hvordan resten av bøkene kommer til å være. Arthur må finne en del av the Will og få tak i en av the Keys. Det er mønsteret. 
Nå tror jeg historien går litt ut av mønsteret. Det blir vanskeligere for Arthur å gjøre oppgaven hans, og da blir det mer interessant å lese om.

Jeg synes også at det er fint at vi ikke hele tiden leser om Arthur, men også venninnen hans Leaf(jeg liker Leaf). Hun kan også komme i noen rare situasjoner, fordi hun er venninnen til Arthur. Denne gangen er det ikke bare Arthur som kommer i problemer, men Leaf også!

Suzy, en annen venninne til Artur, liker jeg også veldig godt. Arthur er hele tiden så alvorlig, så da er det fint at Suzy er litt "rampete og leken". Hun bringer et friskt pust inn i historien!

Boka var morsom og jeg begynner å like den serien veldig godt!
Jeg har allerede lest Superior Saturday og den likte jeg også veldig godt! Lord Sunday er også veldig spennende til nå:)

Anmeldelser av tidligere bøker:
Mister Monday#1
Grim Tuesday#2
Drowned Wednesday#3

Bildet ble hentet her:
https://bokelskere.s3.amazonaws.com/a6103acd82ec25026bd40f53a45b7611c62ba2efd2ce28d5b13ab98e.jpeg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar