tirsdag 29. juli 2014

Superior Saturday av Garth Nix

"Superior Saturday (The Keys to the Kingdom)" av Garth NixTittel: Superior Saturday
Forfatter: Garth Nix
Serie: The Keys to the Kingdom#6
Sider: 324
Sjanger: Fantasy
Terningkast: #5

"Twenty-eight hundred executive-level sorcerers
 wait ready, should they need to counter any workings
 of the Keys held by the pretender Arthur or a
 sorcerous attack from the Piper."

Arthur Penhaligon has wrested five of the Keys from their immortal guardians, the Trustees of the Will. But gaining the sixth poses a greater challenge than any he has ever faced before. Superior Saturday is not just one of the Trustees, she is also the oldest Denizen and the most powerful and knowledgeable sorcerer within the House.

Jeg synes:
Nå er det lenge siden jeg leste denne boka! Men jeg husker hva den handler om fremdeles da:)
Slutten på denne serien begynner å nærme seg, men spenningen er der fremdeles!

Arthur har fått tak i fem av de syv nøklene. Han begynner og nærme seg målet sitt! Men det er et problem. Arthur begynner å forvandle seg til en Denizen, innbyggerne i the House! Hvis han blir forvandlet til en Denizen, kommer det til å bli vanskelig for ham å være på jorda, fordi han forstyrrer balansen med sin magiske utstråling.

Noe som jeg liker veldig godt i denne boka, er at Arthur sakte men sikkert blir forvandlet til en Denizen. et er ikke akkurat tanken om at han blir en Denizen som er underholdende, men det er kult å lese hvordan en Denizen tenker, i forhold til mennesker. Man merker allerede på starten av boka at Arthur har blitt mye mer aggressiv. Han vet at han begynner å forvandle seg, men han prøver så godt han kan å skjule den nye personligheten hans.

!SPOILER!
Jeg tror det er første gang Arthur ikke har fått tak i nøkkelen i den boka han skal få tak i nøkkelen! Han fikk tak i nøkkel en i bok en, og nøkkel to i bok to, men han fikk ikke tak i nøkkel 6 i bok seks! Det var en ny "liten" vri:)
!SPOILER!

Jeg anbefaler denne serien, men det er ikke en av mine favoritter;) Jeg liker noen av bøkene veldig godt, mens andre er bare helt "okay".
Lord Sunday, siste boka i serien, har jeg allerede lest og anmeldelsen kommer senere:)


Bildet ble hentet her:
https://bokelskere.s3.amazonaws.com/60816cb8e4e1d50215becaf695dc959fd9a679ad73cff2f5c1421f28.jpeg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar