torsdag 3. juli 2014

The Death Cure av James Dashner

"The Death Cure (Maze Runner Series) by Dashner. James ( 2012 ) Paperback" av Dashner. JamesTittel: The Death Cure
Forfatter: James Dashner
Serie: The Maze Runner#3
Sider: 329
Sjanger: Dystopi
Terningkast: #6

The Trials are over. WICKED is planning to restore the survivors' memories and complete the final cure for the Flare.

But Thomas has already remebered more than they think. And he knows WICKED can't be trusted. . .

The time for lies is over. But the truth is more dangerous than Thomas could ever imagine. Will anyone survive the Death Cure.

Jeg synes:
Før jeg leste denne boka, synes jeg at serien var fantastisk! Etter jeg leste denne boka, synes jeg at serien er mer fantastisk! Jeg skjønner ikke hvordan Dashner kan klare å få alle bøkene like spennende!

The Flare har spredt seg overalt, og WICKED har enda ikke funnet en kur. Thomas og vennene hans har vært prøvekaninene til WICKED, og de blir tilbudt å få minnene deres tilbake.
Hva er det smarteste valget? Å leve et liv der man ikke husker noe om fortiden din, eller huske absolutt alt sammen?
Thomas står ovenfor et dilemma, og ting ser ut til å bare bli verre.

Jeg gleder meg sånn til The Maze Runner filmen! Hvorfor er det så lenge til? I løpet av tiden jeg har lest denne serien har jeg blitt en superfan. Definitivt en favoritt-serie!

Handlingen skjer jo i fremtiden, men uten alle duppedittene som en Flat Trans, Launcher og alle high-tec tingene, kunne faktisk handlingen foregått i nåtiden! Det er kanskje ikke så sannsynlig at Sun Flares treffer jorda, men det kunne skjedd! Derfor liker jeg sci-fic/dystopi så godt. Det som skjer i boka, kan faktisk skje i virkeligheten! Kanskje ikke så sannsynlig, men det er morsomt å tenke på at det kan hende:)

Jeg anbefaler virkelig denne serien! Det er en tillegsbok som jeg allerede har lest, og jeg elsker den og!

Anmeldelser av tidligere bøker:
The Maze Runner#1
The Scorch Trials#2

Bildet ble hentet her:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/5117CEo3R3L.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar