tirsdag 29. juli 2014

The Demigod Files av Rick Riordan

"Percy Jackson - the demigod files" av Rick RiordanTittel: The Demigod Files
Forfatter: Rick Riordan
Serie: Percy Jackson#4.5
Sider: 171
Sjanger: Fantasy
Terningkast: #6

In these top-secret files, Rick Riordan, Camp Half-Blodd's senior scribe, gives you an inside lokk at the world of demigods that NO regular human child is allowed to see.

These highly classified archives include three of Percy Jackson's most perilous adventures, a Spotter's Guide to Monsters, a Who's Who in Greek mythology, Percy's Summer Camp report and much more.

Jeg synes:
Denne boka inneholder 3 noveller + flere intervjuer og andre ting om Camp Half-Blood.
Nå var det ganske lenge siden jeg hadde lest en "Riordan" bok, men jeg kom inn i skrivemåten hans med en gang! Han skriver veldig enkelt og det er veldig lett å forstå. I tillegg klarer han å skrive med humor! Han klarer å knytte de to tingene sammen til en perfekt skrivemåte!

Jeg elsker denne boka! Som jeg sa, var det en stund siden jeg hadde lest en "Riordan" bok. Men jeg kom inn i handlingen med en gang!

Den første novellen handler om Percy og Clarisse. Clarisse havner i problemer med halvbrødrene sine, og Percy dropper skolen for å hjelpe en "venninne" i nød.
Den andre novellen handler om Percy, Beckendorf. Silena og Annabeth. De er midt i Capture the Flag, når problemene starter å komme. . .
Den tredje novellen handler om Percy, Nico og Thalia, som blir påkalt av gudene til å gjøre en oppgave for dem. De vet ikke hvilke farer som venter dem, men de vet det blir ille.

Jeg likte alle novellene kjempegodt, og i tillegg fikk jeg svar på noen spørsmål! I "The House of Hadez" lurte jeg på hvordan Percy bli venn med titanen Bob, og i denne boka får man vite dette! Endelig fikk jeg vite det!

Nå som jeg først har kommet inn i "Percy Jackson universet" vil jeg ikke stoppe, så jeg gleder meg til "The Blood of Olympus", som kommer ut i oktober(tror jeg.)

Anmeldelser av tidligere bøker:
Den Siste Olympier#5

Bildet ble hentet her:
https://bokelskere.s3.amazonaws.com/e5e656235e6d5102e70f996c03f5a03d8f7dd6a8a3ccaeb98c07ccd1.jpeg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar