søndag 31. august 2014

Fangirl av Rainbow Rowell

Image for Fangirl from NorliTittel: Fangirl
Forfatter: Rainbow Rowell
Sider: 461
Sjanger: Realistisk Fiksjon, Romanse
Terningkast: #6

Cath and Wren are identical twins and until recently they did absolutely everything together. Now they're off to university and Wren's decided she doesn't want to be one half of a pair any more - she wants to dance, meet boys, go to parties and let loose. It's not so easy for Cath. She would rather bury herself in the fanfiction she writes where there's romance far more intense than anything she's experienced in real life.

Now Cath has to decide whether she's ready to open her heart to new people and new experiences, and she's realizing that there's more to learn about love than she thought ever possible. . .


Jeg synes:
Boka kjøpte jeg i Nederland, da jeg var der i sommer, og jeg er veldig glad for at jeg gjorde det! Det er en stund siden jeg leste boka, men jeg husker at den er en av de beste bøkene jeg har lest i år! Historien er bare så bra skrevet at jeg måtte lese videre nesten hele tiden. Jeg ville vite hva som forgikk i boka, og jeg ville vite hva som kom til å skje og hvordan det kom til å ende. Utrolig!

Boka handler om Cath, som skal starte på college sammen med tvillingsøsteren hennes, Wren. Begge er ekstreme "Simon Snow" fangirls, men Wren vokser fra både Cath og "Simon Snow". Hun vil ikke dele rom med Cath på college fordi hun føler at de bruker for mye tid sammen.
Cath vet ikke hvordan hun skal takle livet uten Wren. I boka leser man om hennes nye liv på skolen, bare akkompagnert av "Simon Snow".

Det er veldig morsomt å lese hvordan Cath takler hverdagene sine uten Wren. Hun er jo en ekstrem fangirl, og liker best å være innestengt på rommet sitt dagen lang å skrive fanfiction. Hun liker ikke å gå på fester eller andre typiske sosiale aktiviteter.
Og så er det romkameraten hennes, Reagan. De snakker ikke så mye til hverandre. Reagan pleier heller ikke å være på rommet deres så mye, men hun legger merke til ting. For eksempel at Cath er inne på rommet sitt 24/7. Etter hvert begynner de å snakke sammen, og Reagan tvinger Cath ut av rommet sitt. 
Jeg liker veldig godt at alle karakterene i boka er forskjellige. Det gjør hele historien mye mer troverdig, og mye mer spennende og interessant. Alle har forskjellige meninger og alle snakker på forskjellige måter, akkurat som i den virkelige verden. Så det er veldig lett å leve seg inn i boka, fordi det kunne godt ha hendt i vår verden.

Jeg elsker skrivemåten til Rainbow Rowell! Hun er definitivt en av mine favoritt forfattere. Eleanor & Park er fantastisk bra skrevet, og det er Fangirl også! Man kan virkelig kjenne igjen skrivestilen til Rainbow Rowell. Hun skrev på samme måte som i Eleanor & Park, men historien er fortsatt noe for seg selv! Rainbow klarer å skrive bøker som er originale og jeg aner ikke hvordan hun klarer å finne på alt sammen!

Boka har egentlig ikke en ordentlig avslutning. Man føler at boka er ferdig, men historien deres er ikke det. Så derfor føler jeg at det ikke er en ordentlig avslutning. 
Jeg anbefaler alle å lese denne boka! Den er fantastisk. Jeg gleder meg til å lese resten av Rainbow Rowells bøker!

Bildet ble hentet her:
http://www.norli.no/wcsstore/ExtendedSitesCatalogAssetStore/images/catalog/nl/s160/DNBB/9781447263227.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar