søndag 30. november 2014

An Abundance of Katherines av John Green

"An abundance of Katherines" av John GreenTittel: An Abundance of Katherines
Forfatter: John Green
Sider: 213
Sjanger: Realistisk Fiksjon
Terningkast: #5


When it comes to relationships, Colin Singleton's type is girls named Katherine. And when it comes to girls named Katherine, Colin is always getting dumped. Nineteen times, to be exact.

On a road trip miles away from home, this anagram-happy, washed-up child prodigy has ten thousand dollars in his pocket, a bloodthirsty feral hog on his trail, and an overweight Judge Judy-loving best friend riding shotgun - but no Katherines. Colin is on a mission to prove The Theorem of Underlying Katherine Predictability, which he hopes will predict the future of any relationship, avenge Dumpees everywhere, and finally win him the girl.


Jeg synes:
Nå er det en god stund siden jeg leste denne boka, men jeg husker fremdeles hva den dreier seg om. Den handler om en gutt som heter Colin, som på en måte har fotografiskhukommelse eller noe lignende, og som bare liker jenter som heter Katherine. Ikke Catherine eller Kate, men Katherine. Han har blitt dumpet av 18 jenter som heter Katherine, og når han blir dumpet for 19. gang, blir han dratt med på camping sammen med vennen sin, Hassan. Sammen opplever de masse rart.

Colin minner egentlig veldig om Sheldon Cooper i tv-serien the Big Bang Theory. Begge er litt rare når det gjelder å sosialisere seg, og begge kan være litt irriterende i blant. Eller hele tiden. . .
Hassan derimot, den "feite" vennen til Colin, er en muslim og elsker å se på tv-programmet Jugde Judy. Han har ikke store ambisjoner, og han blir stadig irritert på Colin når Colin ber ham om å søke på college.
Jeg hadde et lite "flashback" da jeg leste om Hassan. En av karakterene i boka Drageløperen av Khaled Hosseini heter Hassan, og derfor var det litt forvirrende på starten. Men det gikk fort over.

Mange av dere har sikkert hørt om forfatteren av the Fault In Our Stars, John Green. Han har også skrevet An Abundance of Katherines. Nå har jeg lest to bøker som han har skrevet, og jeg kommer definitivt til å lese resten av bøkene hans! Han er en utrolig god forfatter!

Jeg anbefaler virkelig denne boka, ihvertfall hvis du har lest de andre bøkene hans. Du kommer ikke til å angre på det!

Bildet ble hentet her:
https://bokelskere.s3.amazonaws.com/c302654057142cf0e9dc003b812e18c689390e03a0be57369656eb4e.jpeg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar