søndag 30. november 2014

The One av Kiera Cass

The One (The Selection, #3)Tittel: The One
Forfatter: Kiera Cass
Serie: The Selection
Sider: 323
Sjanger: Dystopi, Romanse
Utgivelsesår: 2014
Terningkast: #5


The Selection changed the lives of thirty-five girls forever. Now the time has come for one winner to be crowned.


America never dreamed she would find herself anywhere close to the crown, or to prince Maxon's heart. But as the end of the competition approaches, and the threats outside the palace walls geow more vicious, America realizes just how much she stands to lose-and how hard she'll have to fight for the future she wants.

Jeg synes:
Denne boken er så mye bedre enn de to første i serien! Jeg likte veldig godt slutten på bok to, så jeg startet the One med en gang neste dag. Jeg er så glad for at jeg gjorde det, fordi jeg ble virkelig overrasket over hvor godt jeg likte den! 

Boka fortsetter der den forrige slutter, noe som jeg liker veldig godt, Da slipper man å streve for å sette seg inn i boka. 
America er en av fire som fortsatt er med i the Selection. Nå begynner hun endelig å sortere tankene sine, og tenke over hva hun virkelig vil. Er det med Prince Maxon, som kan gjøre vær eneste dag til et eventyr, eller med Aspen, hennes første kjærlighet? 
Men siden hun har tatt så mange dumme valg tidligere, så er det letter sagt enn gjort å velge hvem hun vil være med. Problemer starter å dukke opp, og det ser ikke ut til å gå bra med America. 

Som jeg har skrevet i tidligere anmeldelser, kan America være skikkelig irriterende. Men jeg likte henne veldig godt i denne boka, så det er en av grunnene til at jeg likte the One mer enn the Selection og the Elite. Hun virket mer fornuftig. America er også en veldig sterk karakter; hun er selvstendig og har en sterk personlighet. Hun er seg selv, uansett hva. Det liker jeg!

Jeg likte også veldig godt hvordan karakterene utviklet seg, og var "ekte". Jeg fikk endelig se hvordan de virkelig er. Siden de fleste karakterene er med i the Selection, så har de en fiendtlig innstilling ovenfor hverandre, Men på slutten av konkurransen viser de hvem de egentlig er. Celeste, en person jeg ikke likte på starten, forandret seg i løpet av the One, noe som fikk meg til å like henne mye mer:)

Jeg elsker slutten på boka, og jeg ville ikke ha endret noe! Kanskje litt, men ikke mye. . .
Hvis America er lykkelig, da er jeg lykkelig. Jeg heiet virkelig på henne i løpet av denne boka, og er veldig glad for at den endte sånn den gjorde. Det er synd det ikke kommer flere bøker om America. . .
The Heir (The Selection, #4)
Dette er the Heir. 
Vent! Det gjør faktisk det! Kiera Cass skriver en bok til som kommer ut i mai 2015! Jeg vet ikke om det er en "spin-off" eller en fortsettelse på serien, men jeg gleder meg veldig allikevel! Boken heter the Heir, og jeg skal ikke skrive hva den skal handle om, fordi jeg vil ikke røpe noe av de tidligere bøkene. . .

Anmeldelser av tidligere bøker:

Bildene ble hentet her:
https://d.gr-assets.com/books/1414079199l/22918050.jpg
https://d.gr-assets.com/books/1395612906l/18635016.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar