lørdag 31. januar 2015

Vanish av Sophie Jordan

Vanish (Firelight, #2)Tittel: Vanish
Forfatter: Sophie Jordan
Serie: Firelight#2
Sider: 294
Sjanger: Fantasy
Utgivelsesår: 2011
Terningkast: #3

AN IMPOSSIBLE ROMANCE.
BITTER RIVALRIES.
DEADLY CHOICES.

To save the life of the boy she loves, Jacinda did the unthinkable: She revealed the most closely guarded secret of her kind. Now, back within the protection of her pride, she is seen as a traitor. As isolated as she is, Jacinda has no regrets-because of her, Will is still alive, even if she can never see him again, even if he has no memories of that fateful night. . . Thrn, against all odds, Will finds her and asks her to run away with him. But the cost of following her heart may be higher than she ever could have imagined.

Jeg synes:
Da har jeg lest bok to i Firelight-trilogien. Jeg var faktisk ganske spent på å få lese Vanish, siden jeg likte Firelight ganske godt. I tillegg hadde jeg lyst til å finne ut av hva som kom til å skje videre, siden den forrige boka sluttet så brått. Men Vanish var litt skuffende. . .

Jacinda, hovedkarakteren, er mer irriterende enn vanlig. I bok en klarte jeg å overse det, men det er umulig i denne boka. Hun er den mest irriterende hovedpersonen i litteraturens historie! Jeg har ikke lest utrolig mange bøker, men jeg tror Jacinda kommer til å ha den tittelen en stund.
Det som ødela boka for meg, var kjærlighetsdramaet; Jacinda liker Will. Will liker Jacinda. Cassian liker Jacinda, men Jacinda liker ikke Cassian, fordi hun tror at han liker henne bare på grunn av egenskapene hennes. Men når hun finner ut at det ikke er sant, begynner hun å like Cassian. Kan du ikke forholde deg til en gutt Jacinda?
Dessuten, er Jacinda utrolig selvsentrert. Hun tenker hele tiden på seg selv og det er utrolig irriterende. Hun tar dumme avgjørelser, og skaper problemer for alle, kort sagt.

Men, bort i fra Jacinda, likte jeg boka. Jeg hadde lyst til å fortsette å lese og jeg likte det jeg leste om. Ja, noen ganger måtte jeg stoppe å lese på grunn av frustrasjon, men jeg likte resten. I tillegg liker jeg godt ideen bak boka, som Sophie Jordan har skapt; at drager(draki) lever blant oss i menneskeform som kamuflasje. Så jeg likte deler av boka.

Selv om jeg ikke likte boka utrolig godt, tror jeg fremdeles andre vil like den. Men bare hvis dere tror dere kan tolerere en irriterende hovedperson.
Jeg liker Firelight bedre, fordi Jacinda var mindre irriterende. Derfor anbefaler jeg å lese første boka, hvis du er interessert i drager og sånt. Men husk at jeg advarte deg mot Jacinda.

Anmeldelser av tidligere bøker:
Firelight#1 

Bildet ble hentet her:
https://d.gr-assets.com/books/1327879019l/9436632.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar